Instellen onregelmatigheidstoeslag
Voor het instellen van de onregelmatigheidstoeslag (ort) kan onderstaande toelichting aangehouden worden. Ga hiervoor eerst naar de pagina 'toeslagen' en volg de stappen hieronder.
- Selecteer een toeslag. Neem contact op voor het toevoegen van toeslagen.
- Bekijk in deze regel voor welke personeelsleden deze toeslag geldt.
-
Klik op 'periode toevoegen'. Nu verschijnt de onderstaande dialoog.
-
Vul in vanaf wanneer de toeslag ingaat. De einddatum kan leeg gelaten worden: laat de datum bij 'tot en met' weg als voorlopig dezelfde toeslag blijft gelden.
Klik vervolgens op 'toevoegen'. Nu verschijnt onderstaande balk: -
Klik op de knop 'selecteren' om de toeslagpercentages in te kunnen vullen. Er wordt gevraagd om op te slaan; klik hiervoor op 'ja'. Onderstaande tabel verschijnt:
- Vul de begin- en eindtijd in voor de toeslag.
- Vul het percentage in met een getal (het %-teken verschijnt vanzelf).
-
Voeg hier een nieuwe regel toe indien er meerdere toeslagen op een dag gelden.
Regel verwijderen
Is het nodig om een regel te verwijderen? Volg dan onderstaande uitleg:
- Klik op het hokje vooraan de regel die verwijderd mag worden.
- Klik daarna naast het bovenste hokje op het witte pijltje naar beneden (driehoekje)
- Kies voor 'verwijderen' en sla dit eventueel op via de knop 'opslaan'.
- Selecteer eventueel de andere periode om hier via 'wijzigen' de einddatum weg te halen.
Overzicht in rapportage
Via de pagina 'rapportages' is in het maandoverzicht te zien welk personeelslid welke uren heeft gewerkt per toeslag. Voorbeeld:
Toeslag in geld
Geldt er een specifiek geldbedrag per uur in plaats van een percentage? Neem dan gerust contact met ons op. We richten dit in op verzoek.
Toeslag per contractsoort
Is het nodig dat er binnen de organisatie verschillende toeslagen worden ingesteld? Dat kan. Hiervoor kunnen aparte contractsoorten ingesteld worden. De ort-percentages kunnen dan per contractsoort ingevoerd worden. Neem hierover contact met ons op zodat de instellingen gewijzigd kunnen worden.