Ontvangt het personeelslid nog geen e-mail nadat de account is aangemaakt? Dit kan verschillende oorzaken hebben:
- Het personeelslid is nieuw in dienst en heeft een zakelijk e-mailadres, waarvan de externe e-mailserver nog niet open staat voor e-mails van buiten de organisatie. In sommige gevallen duurt het enige dagen voordat een externe e-mailserver online is van een nieuw personeelslid. Dit is enkel het geval bij zakelijke e-mailadressen. In het vervolg kan er even gewacht worden met het aanmaken van de account(s) totdat de externe e-mailserver ook actief is. Dit kan overlegd worden met de afdeling IT.
Oplossing: In dit geval is het nodig dat er een blokkade verwijderd wordt in het e-mailsysteem van TactiPlan, zodat dit personeelslid in de toekomst wel TactiPlan-berichten kan ontvangen. Zodra de blokkade van het e-mailadres afgehaald is, kan de account op nieuw aangemaakt worden. Sluit deze eerst af om de account opnieuw aan te maken. - Het personeelslid heeft de e-mail in de spambox ontvangen.
Oplossing: Vraag het personeelslid of er in de ongewenste e-mails-map gekeken kan worden. - Het personeelslid heeft eerder aangegeven dat e-mails van TactiPlan ongewenst zijn, waardoor er geen nieuwe e-mails ontvangen kunnen worden.
Oplossing: het personeelslid kan een verzoek doen bij de eigen e-mailserver om TactiPlan als 'gewenst' te markeren.