Volg onderstaande stappen voor het aanmaken van een hoofdaccount. Hiermee kan een hoofdgebruiker inloggen om bijvoorbeeld de planning te maken of de uren te verwerken.
- Ga naar 'personeel' en bekijk of de naam al is toegevoegd. Zie hiervoor de uitleg via Personeelslid toevoegen.
- Ga naar 'accounts' en check of het personeelslid een basisaccount heeft.
Volg hiervoor eventueel de uitleg via Accounts aanmaken. - Ga naar 'hoofdaccounts' en klik bovenin op 'nieuwe hoofdaccount'.
- Selecteer de naam bij 'basisaccount'.
- Laat het vinkje bij 'adminrechten' uit om hierna gedeeltelijke toegang in te kunnen stellen.
Mag de nieuwe hoofdgebruiker wel volledige toegang tot alle modules? Dan kan dit vinkje aan. - Vul het wachtwoord in van je eigen account en klik op 'ok'.
Toegang instellen per hoofdgebruiker
Via het tabblad 'rollen' kan er een rol toegevoegd worden, zodat dit aan een hoofdgebruiker gekoppeld kan worden. Zie hiervoor het artikel Rol toevoegen aan een hoofdaccount.
Het is ook mogelijk om de toegang zonder rol in te stellen. Laat de rol dan op 'geen' staan en selecteer de modules één voor één. Voorbeeld:
Toegang instellen per afdeling
Bepaal zelf tot welke afdeling(en) een hoofdgebruiker toegang heeft. Voorbeeld:
Klik linksboven op 'opslaan' om de toegang op te slaan.