Personeelslid handmatig toevoegen
Voor het toevoegen van een nieuw personeelslid zijn er verschillende opties mogelijk in TactiPlan. Wordt er gebruik gebruik gemaakt van een automatische synchronisatie met de salarisadministratie? Zie dan de toelichting in het artikel Personeelslid synchroniseren.
Volg onderstaande stappen voor het handmatig toevoegen van een personeelslid:
- Voeg een contract toe via de pagina 'personeel':
Op basis van de afgesproken contracturen per week wordt automatisch het verlofsaldo berekend. Ook worden de plus-/minuren per week gebaseerd op dit aantal uur. - Voer eventueel de werkuren en beschikbaarheid in. Zie ook Beschikbaarheid.
- Na het invoeren van de afgesproken contracturen per week kan dit opgeslagen worden voor de 'gehele periode':
Maak eventueel gebruik van het ? -icoontje rechtsboven in de pagina voor meer uitleg hierover.
Overige acties
Na het toevoegen van het personeelslid, kunnen de volgende stappen doorlopen worden:
- Maak een account aan zodat het personeelslid kan inloggen. Zie hiervoor de uitleg 'Accounts aanmaken'.
- Ga naar de pagina 'taken' en selecteer de naam via het tabblad 'per personeelslid'. Vink alle taken aan waarop dit personeelslid ingedeeld kan worden.
Wordt er gebruik gemaakt van een coderooster? Ga dan naar 'codes' - tabblad 'kwalificaties'; - Selecteer het personeelslid bij 'afdelingen' zodat de planner dit personeelslid ook bij deze afdeling kan inroosteren.