Handmatig synchroniseren
Staat een personeelslid al in TactiPlan? Ga dan naar de pagina 'personeel' om de synchronisatie handmatig aan te zetten. NAW-gegevens worden daarna automatisch gesynchroniseerd.
- Selecteer een personeelslid via het tabblad 'personeel'.
- Check of er bij 'medewerker in ...' de naam en het personeelsnummer zijn geselecteerd*.
- Zet daarna het vinkje aan bij 'gesynchroniseerd'.
*Staat er 'onbekend' in de balk bij 'medewerker in...'? Zet dan eerst het vinkje uit en kies het juiste personeelsnummer uit de lijst. Zet hierna het vinkje weer aan en klik op 'opslaan'. De gegevens blijven nu up-to-date. Ook kan het zijn dat er een melding komt, zodra de contracturen anders zijn ingevoerd in het salarispakket..
Nieuw personeelslid synchroniseren
Via de pagina 'personeel' kunnen nieuwe personeelsleden automatisch worden gesynchroniseerd. TactiPlan haalt hiermee gegevens van nieuwe personeelsleden op vanuit de salarissoftware. Dit voorkomt dat een personeelslid twee keer ingevoerd moet worden. Hierbij is het salarispakket leidend en het ophalen van de naam en gegevens in TactiPlan verloopt volgens onderstaande stappen.
-
Ga naar ‘personeel’ - tabblad ‘synchronisatie’ en vink het nieuwe personeelslid aan. Voorbeeld:
-
Klik op het witte pijltje voor 'opties' en kies voor ‘synchroniseren aanzetten’:
Gebruik deze functie alleen als de naam nog niet voorkomt bij 'personeel' (1e tabblad). Dit om te voorkomen dat de naam daarna dubbel voorkomt. - Via het eerste tabblad ‘personeel’ is de naam nu terug te vinden via de uitklaplijst.
-
Klik hierna op ‘contract toevoegen’ om een contractperiode in te voeren.
- Voer de contractsoort en van-datum in en klik vervolgens op 'toevoegen'.
- Klik in de balk rechts op 'selecteren' om op te slaan en de beschikbaarheid en contracturen toe te voegen.
- Klik op 'opslaan' en selecteer de optie 'de gehele periode'.
Staat deze synchronisatie nog niet aan? Neem dan gerust contact met ons op.