Hieronder is een uitleg te vinden over hoe de Ruilmodule werkt. Staat deze module nog niet aan en wil je dit graag kunnen testen? Neem dan contact met ons op.
Toelichting over indienen ruilverzoek
In de app kunnen onderstaande stappen doorlopen worden voor het indienen van een ruilverzoek:
- Open Ruilverzoeken via het menu in de app.
- Klik op nieuw ruilverzoek voor het indienen van een ruilverzoek.
-
Selecteer de datum van de dienst die je wilt ruilen.
|
-
Vink dagdeel aan indien je een dagdeel wilt ruilen.
Geef hier vervolgens de tijdstippen aan, bijvoorbeeld: van 12.00 uur tot 17.00 uur. -
Vink ruil met collega aan als duidelijk is met welke collega geruild kan worden. Voorbeeld:
Selecteer hier de collega en de dag of het dagdeel aan van de te ruilen dienst. -
Voeg bij opmerking een eventuele toelichting toe. Voorbeeld:
-
Klik op verzenden om het ruilverzoek in te dienen.
Toelichting voor hoofdgebruikers
Het ingediende ruilverzoek is nu zichtbaar voor de hoofdgebruiker/ planner. Dit ruilverzoek kan worden goedgekeurd via de module Ruilverzoeken. Daar is een overzicht te vinden van alle ingediende ruilverzoeken.
Het ingediende ruilverzoek is nu zichtbaar voor de hoofdgebruiker/ planner. Dit ruilverzoek kan worden goedgekeurd via de module Ruilverzoeken. Daar is een overzicht te vinden van alle ingediende ruilverzoeken.
Via de knop 'wijzigen' kan de status aangepast worden. Voorbeeld:
Verander 'in aanvraag' naar 'goedgekeurd' of 'afgewezen' en klik op 'verzenden'. Na goedkeuring past de planner de diensten (of een gedeelte daarvan) handmatig aan in het rooster. Er wordt vervolgens een roosternotificatie verstuurd over de aangepaste diensten.
Weergave voor medewerkers