Intekenlijst en open diensten in rooster
In TactiPlan zijn er meerdere methodes om het personeel op de hoogte te brengen over openstaande diensten. We noemen hieronder de 'intekenlijst' en onderaan de pagina ook de 'open diensten' in het coderooster.
Intekenlijst
De intekenlijst is een functie die beschikbaar is voor planners die werken met een 'dienstenrooster' of een 'balkenrooster'. Deze functie kan gebruikt worden bij openstaande diensten in het rooster.
Volg onderstaande stappen om een dienst op de intekenlijst te zetten in het rooster:
1. Klik op het pennetje om een dienst op de intekenlijst te zetten.
2. Selecteer 'op intekenlijst' in het veld bij 'personeelslid' en klik op 'wijzigen' om te bevestigen. Het personeelslid kan zich nu intekenen.
3. Op de pagina 'intekenlijst' staat een overzicht van alle diensten op de intekenlijst. Bij de diensten waarop is ingetekend maar welke nog niet zijn ingedeeld in het rooster staat een melding.
4. Klik hier om een dienst van de intekenlijst te halen nadat hierop ingetekend is.
5. Klik hier op de pagina 'roosters' om de ingetekende diensten automatisch in het rooster in te delen. Het personeelslid krijgt een notificatie dat het rooster is aangepast.
Wijziging
Is het toch nodig dat iemand anders op de dienst ingedeeld wordt, dan kan dat alsnog gewijzigd worden in het rooster. Het is tevens mogelijk de openstaande dienst te kopiëren als meerdere personeelsleden zich moeten kunnen inschrijven via de intekenlijst.
Notificatie voor hoofdgebruikers
Voor het instellen van notificaties kan een hoofdgebruiker via de pagina 'welkom' op de knop 'wijzigen' klikken'. Hier kan een vinkje gezet worden bij 'intekenlijst'.
Coderooster: open diensten in rooster
Werk je in de Zorgbranche en maak je gebruik van een coderooster? Dan bestaat er enkel de mogelijkheid om een dienst in het rooster op 'open dienst' te zetten. Als deze optie ingesteld staat, volg dan onderstaande stappen om de openstaande dienst in een regel bovenin het rooster te zetten:
1. Klik in het rooster op de knop 'nieuwe dienst' of op een code en vervolgens op het pennetje om de dienst aan te passen. Voorbeeld:
Er verschijnt een pop-up:
Kies in het veld 'personeelslid' voor de optie 'Open dienst':
Er is nu een regel bij gekomen bovenin het rooster. Deze regel is ook zichtbaar voor het personeel onder 'gehele roosters':
Is er iemand beschikbaar voor de openstaande dienst? Dan beheert de planner wie er wordt ingedeeld.
Staat deze optie nog niet open? Neem hier gerust contact over op met de helpdesk.